Super Magic

Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Nu får det bära eller brista!

Av Malin Sjöström - 4 november 2013 19:35

Rally har varit hos Evelina så att jag har fått vila upp mig lite & det behövdes verkligen!! Jag var uppe vid halv 10, gav Java frukost & rastade henne, tog emot Bira, & sen sov vi vidare. Kom efter mycket om & men till slut upp ur sängen, & det var strax före kl. 13. Jag har varit trött hela dagen & mest vilat. Java är uttråkad till max, men såhär ser mitt liv ut emellanåt. Jag hoppas att krafterna ska komma tillbaka i samband med den nya medicinen.

På tal om den nya medicinen så ska jag börja med den IDAG!! Jag är livrädd då jag har fått höra så mycket skräckhistorier om den, & om man läser på fass.se (eller bipacksedeln som följer med) så verkar den livsfarlig. Men jag ska ge den en chans, annars vet jag ju inte om den kan underlätta lite för mig eller inte.

Nu är Rally hemma igen, & hon är slutkörd. Hon fick mat (som hon bara åt halva portionen av) & sen slocknade hon. Det tar hårt på krafterna att vara hemifrån, haha. Imorrn kommer hon att vara hemma, så då ska jag passa på att mysa mycket med henne, för på onsdag åker hon till Evelina igen & kommer inte hem förens på söndag! Anledningen är enkel, jag räknar med att bli dålig av medicinen (för det blir jag alltid vid insättande av ny medicin!) & då är det bättre om Rally är på nåt ställe där hon får utlopp för sin energi. Plus att om jag mår väldigt dåligt så kommer jag att vilja ha det så lugnt som möjligt, något som inte Rally är jätteduktig på.  

På fredag åker Java till familjen Karlstam där hon ska spendera helgen, så ja, jag blir helt hundlös under helgen!! När var jag det senast?! Men jag kommer att vara på freestyletävlingar hela dagarna, så nej, jag håller mig inte borta från hundvärlden.  Om jag inte kommer att kunna köra bil själv till tävlingen (om jag är för drogad) så har jag redan löst det med skjuts. Så ja, jag känner mig redo för detta, nu får det bära eller brista!


Bjuder på  en liten bild till från gårdagens kalas.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards