Super Magic

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Blommor från min beundrare ;)

Av Malin Sjöström - 12 september 2011 20:15

   

Imorse fick jag dessa blommor från min egna "inte så hemliga" beundrare.   Det är faktiskt första gången nånsin jag fått blommer sådär, lite roligt. Sen att de kommer från en helt underbar person gör ju inte saken sämre direkt.


Brudarna har fått umgås med Allex idag, jag har varit på vårdcentralen där jag fick svar på min huvudvärk - & mycket riktigt så har jag fått bihåleinflammtion!   Nu måste jag snart ha avverkat de flesta sjukdomar, så det är hög tid att bli frisk!!! Det är ju inte bara mig det drabbar, utan även Java (& Sirpa) & Zack's ägare (eftersom jag inte orkar ta hand om honom så får ju de rycka in), & om det inte blir bättre snart så tvingas jag ställa in både ridningen & jobbet i stallet.


Imorrn har jag tänkt att försöka orka ta mig ut på en promenad, kanske tillsammans med Allex? Jag måste ju se till att komma igång lite smått, trots att jag är sjuk, sjukare & sjukast. Även Java behöver träna upp sig igen då även hon har tappat både muskler & kondition.


På tal om Java så har jag även tagit beslutet att ställa in årets lydnadstävlingar - allihop! Vi har helt kommit ur allt vad träning heter, både psykiskt & fysisk, så det känns inte rätt mot Java att starta. Istället kommer vi att bygga muskler, kondition & motivation under vintern & så kör vi gärnet till våren!   Däremot blir det förmodligen en freestyletävling i början av November, det beror på om Karlstad Brukshundklubb får sin ansökan godkänd, då kommer vi att starta där, så EN tävling blir det iaf detta år!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards