Super Magic

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Dåligt samvete

Av Malin Sjöström - 11 september 2011 19:55

 

Idag har jag varit med några ridskole-ekipage till Sörmon & årets VM där, jag själv skulle ju ha tävlat Falken, men så blev han halt. Min hjälp var mycket uppskattad bland ponnybarnen - & deras föräldrar! Alltid kul att få höra att man gör nånting bra, mer sånt tack!   Jag gjorde dock inte så mycket, peppade dem & hjälpte dem lite på framhoppningen, samt lastade besvärliga ponnyer, hehe.


Mitt dåliga samvete växer allt mer, jag vet inte om Java "bara" är deprimerad eller om hon är sjuk.   Hon är låg & inte alls lika pigg & framåt som hon brukar vara, inte ens ute är hon likadan, även om hon är lite piggare då. Kanske har det med löpet att göra? Jag har ju som sagt aldrig haft tik förut så jag vet inte hur mycket det kan påverka dem...


P.g.a allt som händer så funderar jag på att ställa in alla lydnadstävlingsplaner detta år, känns piss om jag "måste" göra det då jag verkligen har längtat till att tävla, men å andra sidan så har jag nu varit sjuk i 4 månader & nu tror jag att jag även har fått bihåleinflammation.   Sjukdomarna bara avlöser varandra & förutom förlust av muskler & kondition så uteblir MYCKET träningstid då jag helt enkelt inte har krafter att träna & det känns inte rätt gentemot Java att tävla när vi knappt tränar något. 

Ni som följer bloggen, vad tycker ni? I slutändan är det ju ändå jag som bestämmer hur det blir, men det vore nyttigt att få höra vad ni tycker & tänker om detta.


Imorrn ställer Allex upp igen & tar brudarna under dagen, under den tiden ska jag bland annat till vårdcentralen & förhoppningsvis få lite svar!

 
 
Victoria Pettersson

Victoria Pettersson

11 september 2011 20:26

Du är så bra på att skriva och det är riktigt kul att följa dig och din hund samt schemat i stallet! :)

http://serveall.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards