Super Magic

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Java fyller 1 år idag! :D

Av Malin Sjöström - 3 november 2011 14:43

 

Tänk att min brud redan är 1 år gammal!   Denna tiden har gått otroligt fort kan man lugnt säga, min älskade prinsessa. Jag minns den här dagen för exakt ett år sen, jag & Elin satt här i min nya lägenhet & rensade kläder (var MYCKET kläder!) & så skickade Ann (Java's uppfödare) sms efter att varje valp föddes & först kom det ju bara hanar, sen kom sms:et JAVA ÄR FÖDD!   En liten svartvit tik på 395 gram, nu är hon jämt liiite större med sina drygt 17,6 kg...



Vi har hunnit med mycket under vårt första år tillsammans, men det är ingenting mot vad som väntar oss alla kommande åren, bara så att ni vet, haha. På söndag kommer tävlingsdebuten & går det riktigt bra där så behöver vi inte vänta så länge innan nästa tävling, annars är risken att det blir ett lite längre uppehåll innan vi drar igång tävlingskarriären på allvar!


Vill självklart passa på att gratta alla Java's kullsyskon på deras 1-årsdag, så grattis Tintin, Zito, Apollo & Atom! 

 
 
Ingen bild

Ann o flocken

3 november 2011 21:08

Åhhh vilken fin film på dej o Java...jag blir alldeles varm i hjärtat:) Ni e så duktiga,ett härligt team...jag ser verkligen fram emot att få följa er på eran gemensamma resa<3

Pussa prinsessan grattis från stolt kennel mamma o kennel pappa:)

 
Maria

Maria

5 november 2011 21:44

Underbar film :)
Men ca 2:50 in, när hon springer runt dig i cirklar - hur har du fått till det?

http://fawkes79.wordpress.com

 
Malin

Malin

8 november 2011 19:31

Maria: Svårt att förklara över datorn, egentligen ska inte rörelsen se ut riktigt så, utan Java har helt klart sin egna stil på den, haha. Det är meningen att hon ska backa tätt runt mig (så som Magic var kung på!), men Java har inte alls den kroppskontrollen & därför åker kroppen iväg åt alla håll. :P Jag tycker dock att det är så himla sött, därför får hon fortsätta med sin stil. ;)

http://SuperMagic.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards