Super Magic

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Malin Sjöström - 10 november 2011 19:00

 

Även om Java ser en aning mongo ut på den där bilden så tror jag att hon numera vet vad hon vill bli när hon blir stor, ja, förutom vallhund, agilityhund, freestylehund & skogshund, nämligen DRAGHUND!   Idag bestämde jag mig för att springa lite, först ensam, men insåg att det skulle bli tråkigt så bestämde mig för att ta med mig en hund, men ändrade mig ganska snabbt & tog med mig båda brudarna, haha. Så fram med selar & reflexer & sen ut i mörkret, eftersom Java har sin felbelastning (?) i ryggen så måste ju hennes uppvärmning & nedvarvning vara noggrann, vilket medför att även jag & Sirpa fick en noggrann sådan idag. Under själva dragpasset (som skulle vara ett "vanligt" springpass) så släpade Java runt på både mig & Sirpa, vi hade inte en chans mot Java, jävlar i min låda vilken kraft den lilla späckisen har!!!   Jag fick slita för att få henne att hålla ett humant tempo, men det var inte lätt kan jag lova. När det kom cyklister så ökade hon som en tok & mina ben höll på att vika sig, men det är bra att det finns en ordentlig vinnarskalle i henne!  



Svårt att springa & filma samtidigt, dessutom syns det dåligt när det är så mörkt & på filmen ser det ut att gå ganska långsamt, men ni som inte tror på mig angående farten är välkomna hit för en provtur!   Java ställer nog mer än gärna upp!


När vi kom hem efter den relativt korta turen (30 minuter) så var jag helt slut, benen skakade, så dåligt tränad är jag!   Det blir bara korta pass när Java är med eftersom jag inte är helt säker på hur mycket hon klarar, så vi får ta det lite lugnt ett tag framöver, sen kommer vi att köra stenhårda pass så att både hund & matte (!!!) får bra styrka & kondition! Det ni! Haha.


Imorrn väntar stallet & ett dressyrpass för mig, vad som väntar Java har jag faktiskt ingen aning om, har inte planerat något för henne, kanske får det bli en vilodag? Fast hon skulle nog behöva träna lite freestyle, kanske borde köra lite i stallet så att man får lite mer störning än man får här hemma på gräsmattan?   

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards