Super Magic

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Malin Sjöström - 14 november 2011 19:30

 

Nu under kvällen har Java blivit orolig, hon vill gärna gå runt, runt & gnäller stundtals, hon matvägrar & ja, verkar inte alls nöjd med tillvaron. Hon har svårt att ligga stilla, vänder sig stup i kvarten & finner ingen som helst ro. Hade hon varit häst hade jag utan att tveka satt diagnosen kolik, men nu är ju Java en hund...

Jag tror att magen är uppsvälld, men jag är inte säker på att hon har kommit åt nånting att äta idag. Hon & Sirpa var ensamma hemma ett par timmar förut & hade vart på fodersäcken som jag inte hade en tanke på stod i köket, men det såg inte ut som om de hade ätit nåt ur den (den var nästan tom när jag åkte & var nästan tom när jag kom hem igen, även om de hade vält den), men jag vet inte jag, det är det enda jag kan tänka mig att hon har fått i sig, för ute kan hon inte ha kommit åt nåt eftersom hon bara har gått i koppel hela tiden. Så himla jobbigt när det blir såhär, man vet inte alls vad man ska ta sig till, mer än att hoppas på att man slipper åka in till djursjukhuset under natten. En annan gång när hon hade fått i sig massor med mat så fick jag order om att hålla henne i stillhet några dagar så det är väl ungefär vad jag får göra nu, & helt enkelt chansa på att hon har fått i sig nånting. Men är hon inte helt bra imorrn så ringer jag Solstaden & pratar med dem, ska ju ändå ringa dem snart & boka tid för röntgen.


Kortet ovan är från valptiden då Java fick akut magsjuka & jag trodde att hon skulle dö, hon var jättedålig & vi var tvungna att åka in akut en söndag kväll. Jag minns den kvällen så himla tydligt, när jag gick ut & rastade henne så gjorde hon snällt sina behov, men hon orkade inte gå uppför trappan & direkt hon kom innanför dörren så föll hon ihop i en hög & orkade inte röra sig. Usch, en hemsk kväll som slutade bra till slut, så jag hoppas att denna kvällen också får sluta bra, helst utan besök på djursjukhuset!


Nej, nu är det dags för tempning av lilla madame!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards