Super Magic

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Tar igen oss mellan varven

Av Malin Sjöström - 30 juli 2011 20:30

 

Kan börja med att berätta att det inte gick så bra att lära Java att INTE valla hästarna, eller jo, hon skötte sig bra, men Stjärnans insats kan man diskutera...Han var aspigg & busig så efter en liten bit så blev han helt vild & slet sig, sen drog han gärnet & brallade, haha, så jävla söt, lilla ponnyn!   Jag hann säga till Java ordentligt en gång innan Stjärnan gav sig iväg & efter den tillsägelsen så blev hon väldigt mycket bättre, men jag tvivlar på att den enda gången kommer att räcka, men vi får väl se.


På kvällen åkte vi till Kils brukshundklubb där vi kollade på lydnadstävlingen & så fick Java träna lite med Anso, hon shejpade ögonkontakt & man såg tydligt hur Java kämpade med att försöka lista ut vad Anso ville, flera gånger testade hon att lägga sig ner med hakan i backen, sötnosen. När den ena tävlingsplanen blev ledig så passade jag på att träna just lydnad i den tävlingsmiljön & hon gick riktigt bra!   Vi behöver helt klart träna mer fotgående (& apportering såklart), men annars börjar momenten se klara ut inför våran debut i September. Hon är så jämn att träna, inte alls som min kung som kunde ha vaknat helt på fel sida & inte alls kände för att träna, för även om Java har en dålig dag så går hon med på att köra, därför tror jag att hon kommer att fixa de titlarna jag vill ha detta året.


Idag har vi varit i Sunne & besökt Anders, vi gick ner till vattnet där Java fick bada & när vi sedan kom tillbaka till hans hus så blev vi bjudna på mat (grillat kött & potatisklyftor) & självklart fick Java smaka lite.   Sen blev alla andra som var där jättekära i henne, de ville att hon skulle stanna & var redo att adoptera henne på plats!   Men det fick de såklart inte, haha.  De frågade om hon fick smaka lite hamburgare & eftersom hon är såpass osäker på främmande människor så tänkte jag att det bara kunde vara nyttigt för henne att våga gå fram till dem så jag sa ja. De kom i omgångar & gav henne mat, jag tror att hon fick i sig runt 5 hamburgare, lite kött & lite potatisklyftor, så gissa vem som fick mindre mat nu på kvällen?   Jaja, hur som helst så vågade hon gå fram & hälsa på dem till slut & det var ju faktiskt det jag var ute efter.  


På tisdag förmiddag smäller det! Då ska jag sätta igång med vallningen!!!   Det ska bli så sjukt roligt att jag nästan inte kan bärga mig, jag vill dit NU! Nu återstår det alltså att se om hon är en naturbegåvning i vallningen eller inte, men jag tror stenhårt på henne här, min lilla prinsessa.


Imorrn blir det stallet igen, frisering & badning av Falken & Månen står på schemat, sen vet jag inte riktigt vad som händer. Jag längtar bara tills på tisdag! Java är lyckligt ovetande om vad som väntar, skulle hon veta det så skulle hon nog inte kunna sova så lugnt & skönt som hon gör på bilden.    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards