Super Magic

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Malin Sjöström - 14 juli 2011 18:30


Precis sådär ser Java's nya halsband ut! Tro mig när jag säger att det tog mååånga timmar att göra det, jisses, men hade jag bara arbetat på utan att tänka & tveka så mycket så hade det gått betydligt fortare.   Så allt handlade som har skett den senaste tiden har varit i sybutiker för att hitta rätt material, vilket inte var helt lätt, men nu har jag allt jag behöver.   Så hädan efter kommer det nog att gå väldigt mycket snabbare att göra halsband till min prinsessa! När jag har testat dem tillräckligt mycket (ska testa att sy namnen på flera olika sätt & så) så kommer jag även att börja ta emot beställningar & sy & sälja lite, för de som är intresserade!  


Förutom att ha gjort klart Java's halsband så har vi tränat en del idag, bara korta pass, men desto mer effektiva! 2 lydnadspass & 1 slalom-pass. Lydnaden börjar lossna mer nu, bortsett från apporteringen där jag snart är villig att leja vem som helst som kan hjälpa mig.   Fotgåendet blir allt bättre & ställande & läggande samt inkallning funkar varje gång. Platsen tar sig också, hon kryper inte alls längre, men ligger dock inte helt stilla, så detta måste vi jobba vidare på! Om bara några veckor är det ju dags att anmäla oss till våra första lydnadstävlingar & jag vill inte anmäla oss när vi inte är redo, därför har jag nu en hel annan träningsmotivation än jag haft tidigare!   När det gäller slalom så har ju damen fått stora problem, eller ja, JAG tycker det, men det är ju för att jag hela tiden vill ha så snabba resultat. Hur som helst så fick jag tips på ett nytt sätt att lära in slalom & med tanke på hur imponerad jag blev på kort tid så måste jag självklart testa det själv! Så därför har vi helt & hållet börjat om med det nu & ska träna minst ett kort pass varje dag & så får vi se hur snabbt utvecklingen går.


Nu ska jag fuska lite & blogga för några andra dagar i efterhand, eftersom jag har hållt på med så mycket annat så har jag inte haft tid, lust & ork till att uppdatera, därför får det bli en liten fuskis!   Filmer från de olika dagarna kommer dock en annan dag, kan ju inte göra allt på samma gång!      

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards