Super Magic

Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

Dagen i ord

Av Malin Sjöström - 21 juli 2011 22:00

 

När man vaknar på morgonen med feber, huvudvärk & ont i halsen så är det lätt att hålla sig för skratt.   När man däremot inser vad man gjort under natten så kan man inte hålla sig för skratt! Haha, jag drömde att jag var asförbannad på någon & när jag vaknade så låg täcket typ 2 meter från sängen, & Java, som annars ligger precis nedanför min säng låg så långt bort hon kunde komma!   Jag kommer dock inte ihåg VEM jag var så himla arg på...


Dagen har varit lugn, några korta träningspass inomhus har det blivit & jag vågar nu säga att hon börjar fatta "om" ordentligt, för er som inte är så insatta i freestylen så kan jag berätta att det är när hunden backar runt föraren.   Vi har även tränat mycket med apportbocken eftersom hon näst intill hatat den förut, men nu viftar hon på svansen & går verkligen igång när man plockar fram den = precis så jag vill att det ska vara!!!   Jag trodde inte att jag skulle lyckas med det, men det gick! *Stolt*


På eftermiddagen åkte vi ut till stallet & hjälpte till att bygga fram hoppbanan inför helgens ponnyhoppningar där. Java skötte sig riktigt bra, inte alls så besatt i hindrena som hon brukar vara, kan det vara så att hon börjar växa upp & mogna? Hoppas kan man ju alltid, hehe. Efter 2 timmar där var jag så trött att jag trodde att jag skulle dö, därför åkte jag hem lite tidigare än alla andra, men den dispensen får jag p.g.a febern.  


Nu under kvällen har jag plockat massa med grejerna från mormors lägenhet så det ser betydligt bättre ut här hemma nu, även om jag fortfarande är långt ifrån klar. Men jag får ta lite i taget, nånting jag har väldigt svårt för, jag är liksom mer åt "allt eller inget"-hållet.


I det stora hela är jag riktigt nöjd med den här dagen, speciellt med tanke på att jag egentligen är sjuk. Imorrn ska jag åka till stallet redan på morgonen för att kolla på ponnyhoppningen, Elin ska också följa med så vi kommer att köra små träningspass med hundarna emellanåt.   För min & Java's del blir det nog mest lydnad, typ störningsträning & sånt, men självklart kommer vi att köra några freestyle-moves också!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards