Super Magic

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Agilityträning idag

Av Malin Sjöström - 25 december 2011 18:13

 

(Bild från i somras.)


Så idag var det då äntligen dags för agilityträning igen! Dessvärre gick det inte alls lika bra som jag önskat & efter en stund tappade jag både motivationen & tålamodet. Det är inte konstigt att hon gör fel, med tanke på hur lite vi har tränat, men jag blir så trött på henne när hon bara springer som en galning rakt fram & tittar på mig & missar varenda hinder. Fast det har nog mycket med att göra att jag inte är van att träna en så snabb hund, jag är ju van min kung...Magic sökte hindrena någorlunda själv & hoppade det hindret man sa åt honom att ta, han sprang inte bara runt & glodde på mig! Men, men, detta är helt klart en träningssak, inte allra minst för mig.


Vi tränade bara korta kombinationer, hopphinder på olika höjder, slalom (12 pinnar), säcken & däcket. Det där däcket är himla svårt för Java, hon hoppar fel massor med gånger, jag stod bara helt tyst & stilla & väntade ut henne, ändå hoppade hon innanför ramen, men inte genom själva däcket minst 10 gånger innan hon kom på att hon kanske skulle testa att hoppa genom däcket! En gång var hon riktigt klantig, då hoppade hon genom däcket, dock bara med frambenen, bakbenen satsade på att hoppa utanför, så hon blev hängandes i däcket en liten stund, haha. Till slut kunde hon iaf hoppa däcket riktigt bra, men vi får se nästa gång hur mycket det har fastnat.

Slalom gick sådär, vi har ju bara kört på 4 pinnar här hemma, så att gå från det & till 12 pinnar är väl kanske ett för stort steg, samtidigt som hon behöver en utmaning. Hon springer för fort i slalom, hon hinner inte med själv & rätt som det är så hoppar hon över någon port eller alla portar & bara springer - så det var bara att börja om från början igen. Det är riktigt svårt att få henne att ta slalom SAKTA, men det är bara då hon hinner göra rätt, så nu vet jag vad vi ska träna på ett bra tag framöver...

Säcken tog hon direkt, ingen tvekan alls, trots att hon inte har kört nån sån på säkert ett halvår. Så det finns ingenting att klaga på där, samma sak med vanliga tunnlar & hopphinder, de tog hon riktigt fint.


Jag vet att många förväntar sig en film, men jag glömde ju såklart att filma & när jag väl kom på det så var hon redan så himla trött att jag inte ville filma, för jag vill ju inte visa hennes sämsta sida! Efter denna träningen känns det som om agility inte är någon sport för oss, utan att vi nog ska hålla oss till freestylen & lydnaden, men jag vet att jag kommer att ändra mig, jag har bara en dålig dag idag & därför en dålig känsla, det kommer att vända igen, det är jag säker på.


Imorrn blir det nog ännu ett agilitypass, denna gången på Forshaga BK & om jag får med mig någon så ska jag försöka få lite filmat då, innan hon hinner bli så trött att hon inte ens vet vad hon heter.


Hur som helst så är Java trött nu & jag behöver inte ha dåligt samvete för att vi inte har gjort nånting idag. När vi kom hem så fick hon en köttbit & nu tuggar hon i sig ett ben, tänk att hon alltid är så hungrig! Snart slocknar hon väl & själv ska jag slappa lite & kolla på film eller nåt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards