Super Magic

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Malin Sjöström - 19 december 2011 11:44

I April detta år så lät det såhär:



Idag låter hon såhär:


Så jäkla söt är hon, VARJE gång hon hör denna låten så sjunger hon för allt vad lungorna är värda!   Jag vet inte varför det är just denna låt, det måste vara något speciellt med den, för hon sjunger ju inte till någon annan. Hur som helst så är hon så jävla charmig & söt så jag tror jag dör!


Igår tränade vi några korta pass inomhus med fokus på att hon ska LYSSNA på vad jag säger & inte titta på hur jag VISAR henne, nånting hon har svårt för. De flesta hundar lär sig ju kroppskommandon mycket lättare än röstkommandon & Java är inget undantag. Jag satt helt enkelt på golvet & bara pratade med henne & lät henne prova sig fram, det gick ganska bra, hon börjar fatta att hon måste lära sig de olika röstkommandona för att få godiset.


Idag har jag tänkt att träna vidare på det, plus att vi ska gå en promenad ner till stan & tillbaka då jag har en sak jag måste fixa där. Annars vet jag inte riktigt vad som händer idag, har liksom inget planerat.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards