Super Magic

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Malin Sjöström - 21 december 2011 14:00

 

Detta är alltså ryggbilderna på Magic & Java där man kan räkna ländkotorna & Magic har 8 till skillnad från Java som har 7 (som de ska ha). Lite förvånad är jag över att det inte ser värre ut på Magic's bild, jag menar, räknar man inte kotorna så anar man inte att något är fel. I vilket fall som helst så känns det jävligt bra att Java bara har 7 stycken!


Igår blev det några korta träningspass här hemma, Java skötte sig riktigt bra större delen av tiden, hon börjar verkligen förstå vissa ord nu.   Vi tränar även flitigt vidare på "vänd" & emellanåt verkar hon fatta vad det innebär, men så kommer de gångerna då hon bara står & tittar på mig & ser ut som ett frågetecken, haha. Egentligen borde vi fokusera på lydnadsträning, men ärligt talat, det är inte alls lika roligt.   Får nog gräva lite djupare inombords för att hitta lydnads-motivationen igen.


Idag har jag handlat & brudarna har fått vara ensama hemma ett par timmar, & så har jag tränat lite med Java inomhus, tänkte faktiskt bege mig ut nu & köra ett litet slalompass, har ju tänkt att göra det varje dag, men så går det flera dagar emellan ändå.   Skärpning Malin! Måste bli bättre på detta med träningen, får inte slarva så mycket.


Om lite drygt en timme är det dags att åka till stallet där jag ska klippa Stjärnan - för 3:e gången detta år!   Han sätter hur mycket päls som helst, undra om han tror att han ska bo utomhus denna vinter? Eller kanske tror han att det kommer att bli sisådär 40 minusgrader?! Hur som helst så ryker pälsen inom kort.     

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards