Super Magic

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Fullspäckad dag

Av Malin Sjöström - 29 oktober 2011 20:06

 

Hade ingen motivation till att blogga igår, därför uteblev gårdagens bloggande, så är det ibland.


Idag har det varit fullt upp, minst sagt. Vi startade dagen med dubbla uppvisningar i freestyle på Solstadens Smådjursklinik, först omgången gick bäst, några mindre missar & problem med "mellan" (som hon helt plötsligt har fått), men fint fokus & härlig attityd! Andra omgången orkade hon inte hålla ihop ordentligt & tappade fokus & i samband med det blev hon helt plötsligt osäker på omgivningen, alla människor, hundar & hästar (som hon för övrigt inte brydde sig något om överhuvudtaget när vi gick runt mellan uppvisningarna), men hon är ju ung så man får ha överseende. Hon är ju likadan hemma om jag tränar program flera gånger, ju fler gånger man kör, desto sämre går det, så uthållighet är definitivt något vi behöver träna mycket på! Men i det hela taget är jag nöjd med min prinsessa!  


Direkt efter Solis åkte vi hem & bytte om, packade lite grejer & åkte sen hem till morsan där det väntade mat. Efter maten hann vi vila typ en halvtimme innan det var dags att köra Java till hundvakten för att själv åka på hockey. Efter hockeyn skjutsade jag hem min lillebrorsa innan jag hämtade Java & det är först nu som jag & Java är hemma i lugn & ro, båda är helt utslagna & ska snart krypa ner tillsammans i sängen.


Imorrn blir det en lugnare dag, jag ska få en behandling av min farsa (eftersom min rygg, nacke & axlar gör fruktansvärt ont) & så ska vi äta där, i övrigt har vi ingenting planerat & det är så jävla skönt! Jag behöver vila, jag behöver ta igen mig, jag behöver lite lugn & ro!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards