Super Magic

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Superbra träning!

Av Malin Sjöström - 7 maj 2012 21:30



Tyvärr kommer ingen film från dagens träning då jag väljer att inte visa hur mitt nya freestyleprogram ser ut innan tävlingen.  Fast efter att ha kört igenom det så har jag kommit fram till att jag behöver ändra det lite, så visst är det nyttigt att köra igenom programmet innan tävling!

Dagens träning var som en tävling, jag var dönervös & skakade, precis som på tävling & Java agerade även hon som om det var tävling, lite osäkerhet, mycket skall & lite ofokuserad, men den här gången lyckades vi jobba oss igenom det! Så det var med gott självförtroende som vi lämnade "planen" & hon fick lite kattmat som belöning.

Andra gången vi körde igenom programmet så fick hon nog rampfeber...Hon blev PRECIS som på tävling & det var väldigt nyttigt för mig, för då fick jag verkligen jobba tillbaka henne igen, & VI LYCKADES!!!  Så all dagens träning var nyttig & mycket lyckad, nu känner jag mig mer taggad inför tävlingen på lördag, härligt!


I förmiddags gick jag & morsan en promenad på Skutberget med Java, hon fick gå i sele med mig hängandes i andra änden hela tiden, så hon fick lite ryggträning. Någon dag snart igen så ska hon få gå med kedjor på ett elljusspår 2,5 km, men det får bli senare i veckan.


Imorrn blir det någon form av fysisk aktivitet, är det någorlunda varmt & fint väder så får hon simma, det är ju trots allt den bästa träningen som finns. 


Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan & kolla på hockeyn. Java ligger redan utslagen i sängen, det tar på krafterna att vara iväg på freestyleträning ett par timmar.

 
 
Ann o 8 tassar

Ann o 8 tassar

7 maj 2012 22:03

Härliga bilder på dej o sessan <3
kraam

http://hojann.se

 
Elin, Leo & David

Elin, Leo & David

8 maj 2012 12:42

Jag tycker det såg bra ut igår :) Och det är skönt att läsa att du hade den känslan också =D Super fina bilder blev de också :)

http://www.s0ulmates.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards