Super Magic

Direktlänk till inlägg 18 december 2013

A Dog Year

Av Malin Sjöström - 18 december 2013 19:26

Några dagars tystnad var inget jag planerade, men p.g.a kaos på det privata planet så blev det så den här gången. Det betyder INTE att jag inte har gjort nåt med hundarna under dessa dagar, för vi har gått många långa promenader, men motivationen till att blogga har helt enkelt inte funnits.

Flera dagar de senaste veckorna har vi gått långisar med världens bästa grannar - Carina & Olle med Clara!  Både jag & mina tjejer (plus Bira) trivs jättebra med dem & jag vet att det är ömsesidigt. Jag är verkligen jätteglad över att ha "hittat" dem, för som sagt, vi trivs i deras sällskap.  

Mitt i allt kaos, eller kanske just p.g.a allt kaos så håller jag på att testa nya mediciner då min sömn inte alls fungerar.  Fick testa en ny medicin senast igår kväll & nej, det vore ju synd att säga att den fungerade. Jag fick sova runt 30 minuter det dygnet, så under natten satt jag här vid datorn & kollade på film & surfade runt som aldrig förr, haha.



Filmen som jag såg heter "A Dog Year" & när jag läste beskrivningen om den så stod det att den handlar om en man som är knäpp (?) & som skaffar sig en hund som är ännu knäppare. Och så var det ju en bc på framsidan, så då kunde jag inte låta bli att fixa den.  Jag TROR att den skulle vara rolig stundtals, men jag tyckte bara att den var hemsk. Jag tyckte så himla synd om hunden, så stressad, så rädd, så understimulerad att det var plågsamt att se. Jag tror helt klart att jag engagerar mig lite för mycket, men för mig var den filmen som sagt inte alls rolig. Nån annan som har sett den?

Jag hoppas såklart på att jag ska få sova inatt, men jag räknar inte med det. Imorrn ska jag, tack & lov, träffa min läkare så att vi kan justera dosen eller byta sort - igen. Jag är villig att testa det mesta, för att inte få sova får mig att må ännu sämre, & gör mig till slut galen.

 
 
Steffi

Steffi

18 december 2013 19:35

Är den baserad på boken (http://www.amazon.com/Dog-Year-Twelve-Months-Four/dp/0812966902)? :) Finns en massa fortsättningar av boken, och vad jag förstått är de verklighetsbaserade (handlar om författaren).

http://steffilundell.nu

Malin Sjöström

20 december 2013 16:37

Ja, det är den. :) Själva storyn är väl egentligen bra, men att se en så stressad hund med dem problemen, nej, det var där det brast för mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Skapa flashcards