Super Magic

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Java ska vara med i TV!!

Av Malin Sjöström - 25 juni 2013 12:25


Sist jag var på Strömsholm med Java så blev ju jag, Emma, Rally & Goofy filmade av tv-teamet från Djurakuten som kommer att sända programmen i höst i tv3. Vi fick svara på lite frågor om valparna & så filmades dem lite när dem lekte ute på gräsmattan. Självklart nämde jag Java (eftersom hon var anledningen till att vi var där), men hon blev aldrig filmad.

Precis när jag skulle äta frukost idag så ringde min mobil, ett nummer jag inte kände igen, men som alltid så svarar jag ändå.  Då var det en ur film-teamet som hade sett i Strömsholms tidsbokning att Java skulle in till dem på tisdag & så frågade han om dem får följa Java i tv-serien! Och ja, SJÄLVKLART får dem göra det!! Dem tyckte att hennes "fall" lät intressant, därför hade dem valt ut henne. Så jag fick svara på en del frågor över telefonen & så kommer vi att ses på tisdag & då kommer hela teamet att följa med & filma allting. Så det blir spännande, jag har ju sett massa program i den serien & det är ju inte alltid ägaren får följa med på alla undersökningar, som t.ex CT:n, men det får ju tv-teamet göra. Så jag kan se programmet i höst & då få se vad som hände under tiden som jag fick vänta utanför.  Man får ju inte vara dum! Haha.

Så till hösten så kommer BÅDA mina hundar att vara lite tv-kändisar, haha, snacka om att jag ska se till att spara dem programmen! Vi får se det som bra träning, jag med min scenskräck (som har blivit väldigt mycket bättre den senaste tiden), & hundarna, ja, dem bara är. Rally var inte ett dugg rädd för kameran, men vi får väl se vad Java säger om den. Och dem andra i tv-teamet, Java kan ju ha åsikter om vilka som får vara med & inte. Men jag förklarade för teamet att Java inte kommer att vara särskilt glad, så dem vet om det. Hon gör ju ingenting, men hon vill bara därifrån.

Snacka om att det är tomt här hemma utan prinsessan, visst, den lilla underhåller mig mycket väl, men det känns ändå att en del av flocken saknas. Fast jag vet ju att hon har det bra hos familjen Karlstam, plus att det är nyttigt för oss att vara ifrån varandra lite, även om det inte känns så just nu. Men hon kommer ju hem på fredag förmiddag, så då blir flocken komplett igen.

Ikväll kommer Rally att få åka till Foxie (igen) & sova där tills imorrn. Anledningen till det är att jag har blivit bjuden på bio & Rally kan inte vara ensam hemma under den tiden. Hade Java varit hemma så hade det gått bra, men nu är hon ju inte det. Fast det blir ju bara över natten, sen är vi tillsammans igen.

 
 
Evelina - Hundvardag.se

Evelina - Hundvardag.se[/url]

25 juni 2013 13:26

Wow vad kul :D Grattis!

http://hundvardag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards