Super Magic

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Det kunde ha slutat riktigt illa!

Av Malin Sjöström - 23 april 2013 13:49



Nu har brudarna fått röja loss lite & även om det blåste ganska så kraftigt så var det skönt att sitta där på planen i solen & bara njuta av våren. Brudarna sprang runt & härjade en hel del & det är så roligt att se dem så glada. Sånt värmer i hjärtat.  



Så till rubriken. I söndags när vi var på klubben & tränade agility så fick Java börja. Hon skulle hoppa däcket, eller rättare sagt hon hoppade däcket, & det såg ut såhär:



Sprinten till däcket saknades, så vi satte en pinne genom hålet, men som ni ser så höll den inte. Så vi knöt fast ett koppel istället & det funkade jättebra. Det var en himla TUR att Java inte skadade sig, & inte blev hon rädd heller!  Jag tror inte riktigt att hon fattade vad som hände, för då BORDE hon ha blivit osäker, lite grann iaf, men nej, hon ville bara fortsätta träna & flög genom däcket många gånger efter det helt utan problem. Men visst såg det otäckt ut.


Lilla Kissen är idag djursjukhuset där hon har blivit kastrerad. Jag fick precis ett samtal därifrån att allt hade gått bra & att hon var redo att åka hem. Men eftersom Nikke inte slutar förens vid tjugo över tre så får hon stanna kvar där tills dess.
Bira är helt knäckt här hemma över att hon inte har hittat Kissen på hela dagen.  Hon är ju (fortfarande) helt fascinerad av Kissen & vill ha stenkoll på henne här hemma, så hon är som sagt lite fundersam, haha.


Ikväll väntar en träningstävling i agility i Kristinehamn som jag ser fram emot! Jag kan ju lova er att om Java visste vad som väntar så skulle hon också längta dit, för agility är ju det bästa hon vet!!

 
 
Johanna

Johanna

23 april 2013 14:06

Ja usch de såg riktigt läskigt ut. Tur hon inte blev rädd och att de gick bra. Ganska farligt däck de där.

http://johannamirahappy.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

24 april 2013 06:05

Vilken tur att det gick bra!

http://www.kennelblagul.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Skapa flashcards