Super Magic

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

Lydnadsfilm!

Av Malin Sjöström - 19 februari 2013 21:43

Nu har det gått nästan en månad sen lydnadstävlingen var, & det är först nu som jag har lagt upp filmen & protokollet på hemsidan (hundar-Java-aktiviteter-lydnad). Så gå in där om ni är intresserade av det.  Men självklart lägger jag upp filmen även här i bloggen, så här kommer den:



Dagen startade som sagt med djursjukhuset där Java undersöktes & lämnade urinprov. Hon skötte sig riktigt bra under undersökningen, lite orolig blev hon när veterinären skulle känna på bakbenen & magen, hon var väl rädd för att hon skulle klämma analsäckarna på henne, något de har gjort många gånger där. Men när hon insåg att veterinären inte var ute efter analsäckarna så blev hon självsäker igen.  
Urinprovet var (som vanligt) inte alls svårt att få, hon måste vara den lättaste hunden att fixa det på! Att lära henne att kissa på kommando är helt klart det "tricket" jag har mest nytta av. Sen är det ju inte helt fel att hon även kan bajsa på kommando.  

Men åter till djursjukhuset...Veterinären frågade om jag ville vänta där på svaret på urinprovet eller om hon skulle ringa när det är klart, jag valde alternativ 2. Hon sa då att hon skulle ringa idag om det var väldigt dåligt, annars skulle hon ringa imorrn när de har fått svar på odlingen, & eftersom hon inte har ringt så antar jag att det inte är så illa. Så det är bara att vänta tills imorrn & så får vi se vad som händer sen. Skulle hon mot all förmodan inte ha urinvägsinfektion så vet jag inte vad vi ska hitta på, visst, det är helt okej att hon kissar mycket oftare ute, men att hon kissar inne, nej, det är inte helt okej.

Passade såklart på att väga henne när vi ändå var inne & till min stora glädje så stod det 16,9 kg!  ÄNTLIGEN ligger hon bra i vikt igen, jag vill ha ner henne lite mer, till typ 16,5 kg, men jag är ändå nöjd nu. Det är ju stor skillnad på henne jämfört med när hon låg på 20 kg.



Nu under kvällen så var vi ute & gick i 2 timmar & 20 minuter tillsammans med Elin & hennes grabbar. Även om det till en början var kallt så var det mysigt. Roligt att gå tillsammans med någon. Hoppas bara att vi kan ses oftare & gå.

Imorrn kommer Bira hit igen & jag har ingen som helst plan för vad som ska hända, men det lär väl visa sig. Kanske borde jag köra  lite koppelträning för Java? Hon har ju svårt för att gå bra i koppel tillsammans med andra hundar, så när jag har Bira är det ju egentligen ett perfekt tillfälle att träna, inte sant? Men som sagt, vi får se vilket humör jag är på imorrn, för är jag irriterad så blir det bara fel & det vill jag inte. Så det är bara att hoppas på bra humör & härligt väder!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards