Super Magic

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Snöpromenad

Av Malin Sjöström - 18 december 2012 16:21

Som vanligt på tisdagar så har jag varit på terapi, så då fick ju Java stanna hemma. Min lillebrorsa var också hemma så jag trodde att hon skulle sköta sig, men nej. När jag kom hem så låg en brödpåse tom på golvet, & limpan som varit i den fanns det inte ett spår av.  Hon är helt makalös, t.o.m när min brorsa är hemma!! Så hädan efter kommer ALLT ätbart att vara instängt JÄMT (!), för nu får det vara slut på såna där dumheter. Hon ska inte festa loss direkt man släpper henne ur sikte. Så hårdare regler framöver.



Nu har vi precis kommit in från vår promenad i snön. Java var störtsöt - hon rullade sig som en galning hur många gånger som helst under promenaden, snacka om att älska snö!! Sen kastade vi såklart lite snöbollar, eller ja, jag kastade snöbollarna till henne & hon försökte fånga dem i luften.  Vi gick även bort till elljusspåret & kollade hur det såg ut med spår där, & visst fanns det ett spår, men det var inte mycket att hurra för så vi får väl se om det kan bättras på snart.
I 2 år har jag ju längtat efter att kunna åka längdskidor med bruden, så jag hoppas verkligen att jag ska kunna göra det denna vintern! Det som hindrar mig är ju min kropp, med alla bortdomningar.  Men jag ska utmana den, jag tänker åka skidor om spåret blir bättre eller om jag hittar nån annanstans att åka. För jag tänker INTE låta kroppen få hindra mig från allt det roliga.

På tal om kroppen & allt kring den. I måndags pratade jag med min läkare på vårdcentralen & hon skickade en remiss till sjukgymnasten för en vidare utredning där. Sen tyckte hon även att jag skulle prata med min läkare på psyk för att hon trodde att det kanske ändå kan vara biverkningar av min sömnmedicin - Olanzapin. Läkaren på psyk är dock OMÖJLIG att få tag på, & jag ska inte träffa han förens i slutet av Januari & så länge tänker jag inte vänta. Jag vill byta ut den sömnmedicinen mot en annan så fort som möjligt, jag behöver "bara" få ett recept på den nya medicinen jag vill ha. Om jag inte får nåt meddelande från psyk denna veckan så kommer jag att sluta med Olanzapin utan att ha någon annan nattmedicin, för ju fortare jag blir av med mina fysiska problem, desto bättre! Jag tänker inte ha dem en dag mer än absolut nödvändigt!
Jag hade misstankar om att det kunde bero på en annan medicin, nämligen Lamotrigin då jag har hört att den kan framkalla olika typer av fysiska besvär. Men jag kanske har fel. Om det inte försvinner när Olanzapinet är borta så kommer jag att byta ut Lamotriginet också. Jag tänker bli av med det här, det har förstört tillräckligt mycket i mitt liv!

Lite senare idag ska vi köra lite freestyle!  Det var längesen sist! Det blir ett ganska kort pass där jag ska kolla av så att hon kommer ihåg alla grejer.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards