Super Magic

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Hockey & rädslor

Av Malin Sjöström - 24 november 2012 20:04


Idag har jag varit på hockey, Färjestad tog emot Frölunda & det blev en bra match! Stämningen på läktaren var också super & ja, hela upplevelser kändes riktigt bra!  Efter slutsignal så fick jag dela ut supporterklubbens pris till matchens lirare som vi valde Per (Åsa) Åslund till. Så ja, jag är helt nöjd med dagens hockey.  


Under tiden jag var i ishallen så fick Java spendera tiden hos familjen Karlstam. Där gick de en promenad & lekte sen en hel del, så det har inte varit synd om henne.  Så himla skönt att de kunde ha henne, så att hon slapp vara ensam hemma såpass länge.


Igår kväll följde jag & min lillebrorsas flickvän med på hockeyträning & självklart fick även lilla svartvita fröken följa med. När ismaskinen spolade isen så var det helt lugnt, men sen, när alla spelarna kom in & åkte runt på isen, då fick hon verkligen panik. Hon försökte komma ut på alla sätt som gick, sen gömde hon sig mellan stolarna & där låg hon & stirrade in i väggen i 1 timme. Hon var ju med på en del träningar & även en match när hon var liten & då reagerade hon inte alls, så jag fick en chock över att hon blev så rädd. Jag ignorerade henne bara, vilket gjorde henne lite mer kontaktbar i slutet av träningen, men ja, hennes rädsla gick inte att ta miste på.
När träningen var slut så plockade jag fram leksaken & körde lite freestyle & det var inga problem! Haha. Så man kan ju lugnt säga att hon släppte rädslan snabbt direkt de slutade åka på isen, för annars skulle hon aldrig ha gått med på att träna.


Det är vissa ljud som får henne jätterädd, som ljudet av skridskorna på isen. Ett annat tillfälle hon springer iväg & gömmer sig här hemma är när jag ska se på någon film på youtube som någon har filmat, typ ett freestyleprogram eller ett agilitylopp eller nåt liknande, ja, ni förstår nog vad jag menar. Sätter jag på ett sånt klipp så drar hon genast iväg & gömmer sig & jag fattar inte varför, vad är det som är så farligt med dessa ljud?!  Tävla inne på mässa kan hon, men att lyssna på vissa vanliga ljud funkar inte alls. Tur som fan att ingen åker skridskor inne på mässan, för då vette fan om hon skulle lyssna eller vara helt blockerad! Inlines låter ju en hel del, men de bryr hon sig inte om, så det ska bli mer eller mindre spännande att se hur hon reagerar på skidor när snön än behagar att komma...Nån annan som har en hund med likande rädslor?

 
 
Anna

Anna

24 november 2012 20:20

Det är knepigt med ljudrädslor. Ruth har inte varit berörd av något ljud i hela sitt liv, men första sommaren som hon kom till Sverige så hade jag med henne till golfbanan då hela min pappas släkt spelar golf. Och Ruth blev väldigt berörd av "ping-ljudet" som blir när klubban slår till bollen. Hon har inte reagerat på något annat, bara det.

Skönt att Java kunde släppa rädslan så fort i alla fall. :) Kram på er!

http://fantasium.se/photoblog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards