Super Magic

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Argo

Av Malin Sjöström - 22 november 2012 22:45

Igår fixade jag, min lillebrorsa & farsa den gamla bilen som lämnar livet imorrn. Så vi bytte däck, plockade ur allt av värde & sådär. När min lillebrorsa skulle köra den så använde han en gasmask eftersom bilen saknar avgasrör plus att det är hål i golvet så avgaserna kommer in när den körs. Vi skrattade åt honom, haha, han såg så rolig ut i masken!  



Idag har jag & Java gått en långpromenad, 1 timmes powerwalk, nästan 1 mil & jag var helt slut när vi kom fram till min farsa. Jag knäckte verkligen min kropp, så resten av dagen har den bråkat massor, men Java har varit nöjd & därför var det värt det. Så ja, ibland får man offra sig för de man älskar allra mest.

Så till rubriken, jag & morsan gick på förhandsvisningen av filmen Argo. Filmen utspelas i Iran under värsta rabalderna & det var helt klart INTE en film i min smak! Den var väl inte helt åt skogen, men jag kommer inte att se den igen. Så jag är glad över att det var gratis, för jag skulle verkligen inte vilja betala för den! Vissa saker var roliga & man fick skratta lite, men som sagt, inte en film i min smak.

Under hela bion (& sista halvan av dagens hockeymatch) så fick Java vara ensam hemma. Jag får alltid jättedåligt samvete när jag lämnar henne & ärligt talat så tror jag att JAG har det jobbigare än vad hon har!  Hon fick en väldigt tidig kvällsmat plus ett oxben så att hon skulle ha att göra under de 5 timmarna hon var ensam. Och hon måste ha bitit på benet större delen av tiden, för jäklar vad hon hade ätit mycket på det!  Men, men, hon hade inte förstört nåt hemma & det syndes inga spår efter eventuella sökanden av ätbara saker, hon hade inte ens varit på köksbordet! *Duktig tös* Så hon blir bättre & bättre på att vara ensam hemma, hon har t.o.m passerat "antiskällhalsbandstiden" & behöver numera inte det halsbandet utan hon är tyst ändå.

Imorrn har vi inga planer alls, så vi får se vad som händer. Jag saknar att inte åka inlines, men de har ju sandat överallt så det är tyvärr omöjligt nu.  Till att börja med ska jag iaf sova ut på morgonen, för tusan vad trött jag har varit under dagen, jag behöver verkligen många timmar i sängen för att fungera som jag ska.

På tal om timmar i sängen, snart är det dags att krypa ner där.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards